تبلیغات
قطعه شناسی اتومبیل - شاسی و اطاق

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات

آرشیو ماهانه
شهریور 1392
خرداد 1392
اسفند 1391
دی 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
تیر 1391
خرداد 1391
اردیبهشت 1391
فروردین 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهریور 1390
مرداد 1390

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» همایون فرزین

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

رنو اسکالا وانت تندر مشخصات فنی بنز c180 تصاویر بنز تصاویر لامبورگینی 4 میلیون دلاری لو رفت تصاویر بنز کلاس s مشخصات فنی مشخصات فنی مزدا 3 جدید مشخصات فنی رنو لاگونا خودروی جی 3 سوپاپ موتور یاتاقان مزدا تصاویر مزدا واژه نامه اتومبیل A مشخصات فنی بنز E350 مزدا 5 تصاویر پژو تصاویر بنز class s داشبورد بنز مزدا 3 پیستون موتور porche بلدوزر هپکو کرمان موتور کمباین هپکو تصاویر kia پورشه تصاویر داشبورد بنز class s جی ای سی مشخصات فنی بنز c250 تصاویر پورشه کیا تصاویر مختلف پژو چگونگی رانش در پیچ واژه نامه اتومبیل C مشخصات فنی بنز e200 مشخصات فنی تصاویر مزدا 6 رنو لاگونا تصاویر مختلف بنز کلاس s


تبلیغات





شاسی و اطاق

الف – شاسی

         اساس و اسکلت اتومبیل را شاسی تشکیل داده و کلیه وسایل و قطعات مختلفه بر روی آن نصب می شود شاسی باید محکم باشد تا ضربات حاصله از خرابی جاده را تحمل نماید و حتما سبک باشد نوع شاسی بستگی کامل بنوع اتومبیل داشته ولی معمولا از نقطه نظر ساختمانی همگی یکسانند شاسی را در قسمت جلو جمع تر از قسمت عقب آن ساخته اند تا موتور در قسمت جلو نصب شده و ضمنا در سر پیچ ها براحتی در محل کمی عمل چرخیدن اتومبیل فراهم گردد چهار چوبه شاسی از قسمت های زیر ساخته شده است :

1-   تیرآهن طرفین که به شکل (( [ )) و یا (( I )) ساخته شده است .

2-   نرده ها                                                                                                                  

3-   گونیا های فلزی که بمنظور استحکام محل های اتصالی شاسی در نظر گرفته شده است .  

شاسی ها دو نوع ساخته شده اند نوع اول ضربدری و نوع دوم نردبامی . قطعات شاسی ممکن است بوسیله پیچ و مهره و یا میخ پرچ با یدیگر متصل شده باشند .

ب – اطاق

      معمولا اطاق هایی را که در اتومبیل بکار می برند مربوط به نوع استفاده از آن است برای حمل بار و حمل مسافر – حمل مایعات و نظایر آن ولی بطور کلی میتوان اطاق را به 2 دسته تقسیم نمود فلزی و چوبی و نوع اول مربوط با اتومبیل های سواری و نوع دیگر مربوط به اتومبیل های باریست اطاق از قطعاتی متشکل و با پیچ و مهره بیدیگر متصل می شود مثلا قطعات اتومبیل های سواری بدنه -  گل گیر ها –  درب طرفین –  درب صندوق موتور درب صندوق عقب و برای ارتباط قطعات بیکدیگر بمنظور جلوگیری از اصطکاک و تولید صدا بین دو قطعه فلزی نوار مخصوصی از لاستیک گذاشته و قطعات را بهم مربوط میکنند .

 

              طریقه ی اتصال اطاق روی شاسی

     در اتومبیل های سواری بین شاسی و محل های اتصالی اطاق قطعات لاستیکی و یا ورقه های لاستیک فشرده شده می گذارند و سپس شاسی را با بدنه متصل و مربوط   

میکنند ولی در اتومبیل های باری روی شاسی دوتخته الوار فشرده (تراورس) قرار داده بوسیله آهن هایی بشکل ((U )) و بنام کرپی با شاسی متصل می شود و سپس اطاق بار یا مسافر را بوسیله پیچ و مهره ها به الوار ها در روی شاسی قرار داده و محکم می کنند.

سرویس و نگهداری شاسی و اطاق

معمولا سرویس های اتومبیل را روی راه پیموده شده قسمت بندی می نمایند .

روزانه – (قبل از حرکت و بعد از حرکت – بین راه) هفتگی – ماهانه – شش ماه – سالیانه

سرویس شاسی

  سرویس ماهیانه پس از نظافت های اتصالی بازدید و کنترل شود که محکم باشد و چنانچه قسمتی از رنگ شاسی پاک شده باشد باید مججدا مدمت و در غیر این صورت در اثر زنگ زدگی شاسی از بین خواهد رفت .

توجه – دست انداز و ضربه و یا تصادف از سمت جلو یا عقب یا پهلو به شاسی باعث پیچیدگی و بهم خوردگی زوایای شاسی شده و باعدم توجه معایب مختلفی ایجاد میشود متاسفانه بیشتر رانندگان به این امر توجهی ندارند مثلا در تصاذفات راننده وضع ظاهری اتومبیل را معاینه نموده و می بیند که سپر کمی فرورفتگی پیدا کرده است و با مخارج جزیی قابل تعمیر می باشد ولی متوجه نمی شود که فشار تصادف باعث پیچیدگی شاسی شده در این صورت ممکن است معایب زیر در اتومبیل ایجاد شود .

1 – شکستن فنر یکی از چرخها بطور مداوم

2- ساییدگس یکطرف لاسطیک

3 – جوش آمدن آب رادیاتور 

4 – زیاد شدن مصرف سوخت

5 – کم شدن قدرت موتور بعلت فشار اضافی که به آن تحمیل میشود

6 – گیر کردن دستگاه فرمان (( سنگینی در فرمان ))

7 – شکستن پوسته دیفرانسیل

8 – شکستن میل پولوس

     

توجه – اطاق

بازدید اتصالات و قطعات اطاق در روی شاسی بسته و پیچ و مهره ها

 

سرویس – 6 ماهه – و سالیانه اطاق و شاسی

پیچ ها و مهره ها و قطعات اتصالی چنانچه فرسوده و خراب شده باشد باید تعویض شود.

تعویض واسطه های لاستیکی بین شاسی و اطاق در صورت فرسودگی و نازک شدن.



مرتبط با : شاسی و بدنه اتومبیل

نوشته شده توسط همایون فرزین در 1391/03/2

نظرات (

مطالب پیشین

» خودروی جی 3
» لوگوی bmw
» رونمایی ابرخودروی VXR8 GTS توسط واکسهال
» تصاویر لامبورگینی 4 میلیون دلاری لو رفت
» وانت تندر
» رنو لاگونا
» رنو اسکالا
» رنو فلؤنس
» بنز e220
» فورد تاندربرد 1963
» 10 تا از ابر خودروهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۲
» توربوشارژر هندسه متغیر چگونه کار می‌کند؟
» اتوبوسی منحصربه‌فرد
» مشت آهنین ولوو
» سوپر خودرو های 2012

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره



لوگوی ما



نظرسنجی

کدام بهتر است؟





جستجو

     

پیوند های روزانه

سرگرمی
سایت خودرو ها
ایران خودرو
سایپا

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | تم دیزاینر


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by mfcar
Design By : wWw.Theme-Designer.Com