تبلیغات
قطعه شناسی اتومبیل - تفاوت های پژو 206، 207i و 207 واقعی در چیست؟

 

صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات

آرشیو ماهانه
شهریور 1392
خرداد 1392
اسفند 1391
دی 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
تیر 1391
خرداد 1391
اردیبهشت 1391
فروردین 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهریور 1390
مرداد 1390

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» همایون فرزین

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

واژه نامه اتومبیل C چگونگی رانش در پیچ تصاویر مختلف بنز کلاس s تصاویر پورشه رنو لاگونا تصاویر لامبورگینی 4 میلیون دلاری لو رفت مزدا 3 داشبورد بنز مشخصات فنی بنز c180 تصاویر پژو پورشه مشخصات فنی مشخصات فنی مزدا 3 جدید مشخصات فنی بنز E350 مشخصات فنی رنو لاگونا تصاویر مختلف پژو پیستون موتور مشخصات فنی بنز e200 تصاویر بنز کلاس s خودروی جی 3 مزدا واژه نامه اتومبیل A porche وانت تندر کرمان موتور کیا تصاویر مزدا 6 کمباین هپکو یاتاقان مزدا 5 تصاویر kia سوپاپ موتور جی ای سی مشخصات فنی تصاویر مزدا رنو اسکالا بلدوزر هپکو تصاویر داشبورد بنز class s مشخصات فنی بنز c250 تصاویر بنز تصاویر بنز class s


تبلیغات





تفاوت های پژو 206، 207i و 207 واقعی در چیست؟
تفاوت های پژو 206، 207i و 207 واقعی در چیست؟ این سئوالی است که در بررسی این هفته سعی داریم به آن پاسخ دهیم. شرکت پژو فرانسه مدت هاست به ناچار مجبور به ادغام با سیتروئن شده و کمپانی جدیدی با نام PSA    به   وجود  آمده است.

به رغم اینکه در ایران مردم تفکر تکنولوژی برتر فرانسه را در صنعت خودرو دارند. اما به واقع این‌گونه نیست و همان‌طور که در شماره‌های قبل نیز گفته شد محصولات فرانسوی سال‌ها است که به بازار آمریکا راه پیدا نکرده‌اند پس نمی‌توان تکنولوژی فرانسه را به رخ رقیبان کره‌ای و یا دیگر آسیایی‌ها کشید .
اما در ایران پژو 405 از سال 72 وارد کشور شد و بعد از مدت کوتاهی نیز در کارخانه ایران‌خودرو به تولید رسید. چند سال بعد خودروی 405 به فرانسه رفت تا با یک جراحی دوباره به خط تولید ایران‌خودرو با نام جدید بازگردد. نتیجه این فیس‌لیفت خودروی پرشیا بود که نام آن به پارس تغییر کرد. این خودرو که همان 405 فیس‌لیفت شده است با اقبال خوبی در میان مردم ایران روبه‌رو شد و از فروش بالایی برخوردار است اما سال87 نیز 405 بار دیگر به زادگاهش سفر کرد تا جراحی دیگر روی آن انجام شود بلکه این پیرمرد خسته با کمی تغییر چهره جوان‌تر  به  نظر آید.
این بار نتیجه کار 405SLX بود که بسیار هم ناموفق بود. مدیران ایران‌خودرو این محصول را نمونه اسپرت‌شده 405 می‌دانند و با قیمتی در حدود 5/1 میلیون تومان گران‌تر آن را به فروش می‌رسانند. غافل از اینکه این خودرو تنها در چراغ‌های عقب و جلو دچار تغییرات شده و مه‌شن جلو و اسپویلر عقب نیز به آن اضافه شده و همچنین غربیلک فرمان نیز عوض شده است. این فیس‌لیفت هم جز اینکه ضعف فرانسوی‌ها را نشان دهد چیزی در بر نداشت، اما در خط تولید ایران‌خودرو، پژوی دیگر که 206 نام داشت از سال 1380 تولید می‌شد که اتفاقاً بسیار موفق بود و از فروش بالایی    بهره‌مند  بود.
بعد از سهمیه‌بندی بنزین نیز قیمت آن بسیار بالا رفت. ایران‌خودرو هم 206 را صندوق‌دار کرد و با نام SD به فروش رسانید. در پی تولید محصولات پژو ایران‌خودرو مدت‌ها بود که وعده تولید پژو 307 را داده بود که هیچ‌گاه عملی نشد اما به ناگهان در اواخر سال گذشته خبر تولید پژو 207 را اعلام کرد که بسیار شبیه به 206 بود و تنها در نمای جلو متفاوت بود و هم‌اکنون نیز در دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی در بازار موجود است.
در همین راستا به فکر مقایسه 206 و 207 افتادیم تا دریابیم به واقع این دو خودرو با یکدیگر یکی هستند یا خیر. اما اگر سری به پیشینه 206 بزنیم متوجه می‌شویم این خودرو در کلاس خودروهای سوپرمینی قرار می‌گیرد و سال 1998 وارد بازارهای جهانی شده است و بعد از توقف تولید فیس‌لیف این خودرو با نام 206+ در بازار اروپا در دسترس    است.
این خودرو در نمونه‌های سه‌در و پنج‌در هاچ‌بک، چهاردر سدان، دودر کوپه و کابریولت و پنج‌در استیشن‌واگن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. 206 همچنین در کشورهای فرانسه، انگلستان، ایران، برزیل، آرژانتین، چین، اندونزی و مالزی تولید می‌شود.
206+  (پلاس)
206+ فیس‌لیفت 206 معمولی است که نمای جلوی آن کاملاً تغییریافته است که بسیار شبیه به 207 است اما در قسمت کابین نیز با خودروی 206 معمولی تفاوت داشته که البته این تفاوت تنها به داشبورد ختم  می‌شود.
این خودرو در ایران با نام 207i به تولید می‌رسد که البته در سایت پژو این نام توسط این کمپانی تایید شده و گفته‌اند که در ایران و در برخی از کشورها به دلیل شباهت زیاد به 207 این خودرو      با    این  نام عرضه   می‌شود.
207 واقعی
پژو 207 نیز دیگر سوپرمینی کمپانی پژو است که از سال 2006 رونمایی شد و از سال 2007 در جاده‌های اروپا تردد داشت. پژو 207 در کشورهای فرانسه، اسپانیا و اسلواکی ساخته می‌شود. این خودرو جایگزین خودروی 206 شده است و پایه ساخت این خودرو همانند سیتروئن C3 است.
برای این خودرو سه موتور 4/1 لیتری در نظر گرفته شده که یکی 70 اسب‌بخار و یکی 90 اسب‌بخار و یک نمونه VTi که 95 اسب‌بخار قدرت دارد را شامل می‌شود. همچنین چهار نمونه 6/1 لیتری بر روی 207 قابل نصب است که نمونه Sport آن 120 اسب‌بخار، نمونه GT آن 150 اسب‌بخار، نمونه HDi آن 110 اسب‌بخار و نمون Turbo آن 175 اسب‌بخار قدرت دارد. این خودرو به صورت سه دوره در هاچ‌بک، دودر کوپه و کانورتیبل و پنج‌در استیشن‌واگن عرضه می‌شود.
206 و 207i در ایران
پژو 206 در ایران با دو نوع موتور عرضه می‌شود که یکی 4/1 لیتری و دیگری 6/1 لیتری است. همچنین دو نوع گیربکس بر روی این خودرو قابل نصب است که یکی پنج سرعته دستی و دیگری چهار سرعته تیپ‌ترونیک است. در سوی دیگر 207i موتور 6/1 لیتری که 110 اسب‌بخار قدرت دارد و کاملاً مشابه با 206 تیپ 5 است را در سینه دارد و دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک که کاملاً با 206 یکی است بر روی آن نصب شده است. در واقع 207i در ایران همان 206 است که در موتور و چراغ همچنین سپر جلو و آرم پژو با 206 کاملاً متفاوت بود و در نمای    عقب     تنها   تفاوت   ظاهر چراغ  است.
در قسمت کابین نیز 207i داشبورد جدیدی دارد و با 206 متفاوت است اما در مورد فضای کابین به خصوص قسمت عقب هیچ تغییری را شامل نشده    است.
به گفته کارشناسان حتی موتور و گیربکس خودرو دقیقاً‌ همان موتور و گیربکس‌هایی است که روی تیپ‌های مختلف 206 نصب می‌شود و از نظر کیفیتی نیز در ایران هیچ تفاوتی بین این دو خودرو نیست به صورتی که در خیابان‌ها 207های زیادی نیز دیده شده  که  نیاز به امداد خودرو پیدا کرده‌اند.
اما تفاوت زیاد بین این دو خودرو وجود دارد. این تفاوت‌ قیمت این دو خودرو است 207i در نمونه گیربکس دستی چیزی در حدود 19 میلیون تومان قیمت دارد و نمونه اتوماتیک آن با قیمتی در حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. به واقع یک تغییر چهره‌ای بسیار ساده که شاید تنها یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه در برداشته باشد قیمتی در حدود 4 میلیون تومان اضافه‌تر را می‌طلبد.
207 در مقابل 207i
با توجه به مولفه‌هایی که در سایت پژو موجود است می‌خواهیم به بررسی این دو خودرو بپردازیم و تفاوت این دو خودرو را ببینیم شاید هم اصلاً تفاوتی در کار نباشد و یا شاید هم برعکس. از نظر طراحی به خصوص طراحی جلو 207i یک کپی کامل از 207 است البته مشکل مه‌شکن‌ها کاملاً متفاوت است و همچنین آینه‌های جانبی این دو خودرو نیز با یکدیگر  متفاوت   است.
نمای عقب این دو خودرو نیز تفاوت‌های فاحشی با هم دارند. اما کدگذاری خودروهای پژو بدین‌گونه است که شماره دو عدد اول نشان‌دهنده خانواده خودرو یا کلاس خودرو است و عدد آخر مدل خودرو است. به عنوان مثال خودروی 206 یعنی ششمین مدل از خانواده 20 و یا 405 به معنی پنجمین مدل از خانواده با سری 40 است. اما نکته جالب اندازه پژو 207 است که از 206 کمی بزرگ‌تر است.  اندازه طول خودرو در 207 واقعی 4,030mm یا 7/158 اینچ است. عرض خودرو در 207،1,748mm یا 8/68 اینچ است. همچنین ارتفاع خودرو از زمین در 207، 472/1 میلی‌متر یا 0/58 اینچ است. این در حالی است که خودروی 206+ یا 207i طولی به اندازه 3835 میلی‌متر یا0/151 اینچ است.عرض آن 1,625mm یا 65,0 اینچ است و ارتفاع آن از زمین 1,428mm یا 56,2 اینچ است. با این اندازه‌ها خودتان تفاوت دو مدل یکسان را که یکی در ایران و دیگری اروپاست و هر دو با یک نام به فروش می‌رسند را مقایسه  کنید.
در 207 واقعی در قسمت کابین نیز فضای سرنشینان کمی بیشتر بوده و از 207i حجم بیشتری دارد. اگر نگاهی به کشورهایی که این خودروها را مونتاژ می‌کنند بیاندازند خواهید دید که 207 واقعی را کشورهای محدودی همچون اسلواکی و اسپانیا تولید می‌کنند اما 207 پلاس را هفت کشور دیگر به تولید می‌رسانند. با توجه به همه داده‌ها می‌توان به 206 بودن 207i پی برد که البته چهره‌ای کاملاً شبیه به 207 دارد که البته این تشابه بیشتر در نمای جلو نمود پیدا می‌کند.  لازم به ذکر است که 206+ که در ایران نیز با نام 207i عرضه می‌شود  برای رقابت با 207 واقعی به بازارهای غیراروپایی فرستاده شده است. به این صورت که 206+ در بازارهای غیراروپایی همچون برزیل، آرژانتین، مکزیک، ایران و اروگوئه با نام 207i به فروش می‌رسد و به نوعی جای خالی 207 را در این کشورها پر کرده است.
اما در اروپا با نام 206+ به فروش  می‌رسد زیرا207 یک پلت‌فرم کاملاً جدا است. پس می‌توان این‌گونه استنباط کرد که 206+ به دلیل اشتباهات زیاد با 207 در کشورهایی که در آن 207 عرضه نمی‌شود با نام مشابه به بازار فرستاده می‌شود تا جای خالی آن را پر کند. اما این موضوع چیزی را عوض نمی‌کند. اگر کمپانی فرانسوی پژو سعی در به فروش رساندن 405 با نام 407 باشد باز هم مردم ایران باید برای 405، 60 میلیون تومان هزینه کنند تا   بتوانند صاحب آن شوند.
این اتفاقات بیشتر از هر چیزی عملکرد کمپانی فرانسوی پژو را نشان می‌دهد که با این ترفندها و سیاست‌ها سود خوبی را عاید کمپانی خود می‌کنند زیرا تغییر چهره خودروها این روزها شیوه ای است که در بازارهایی نظیر بازار ایران می تواند با استقبال مواجه شود.

 



مرتبط با : اخبار خودرو
برچسب ها : تفاوت های پژو 206-207i و 207-

نوشته شده توسط همایون فرزین در 1390/12/12

نظرات (

مطالب پیشین

» خودروی جی 3
» لوگوی bmw
» رونمایی ابرخودروی VXR8 GTS توسط واکسهال
» تصاویر لامبورگینی 4 میلیون دلاری لو رفت
» وانت تندر
» رنو لاگونا
» رنو اسکالا
» رنو فلؤنس
» بنز e220
» فورد تاندربرد 1963
» 10 تا از ابر خودروهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۲
» توربوشارژر هندسه متغیر چگونه کار می‌کند؟
» اتوبوسی منحصربه‌فرد
» مشت آهنین ولوو
» سوپر خودرو های 2012

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره



لوگوی ما



نظرسنجی

کدام بهتر است؟





جستجو

     

پیوند های روزانه

سرگرمی
سایت خودرو ها
ایران خودرو
سایپا

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | تم دیزاینر


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by mfcar
Design By : wWw.Theme-Designer.Com